Jan Bartoš je zahraničním tiskem popisován jako "jeden z nejlepších evropských klavíristů" a "sofistikovaný a emotivní interpret". Na nahrávkách, které natáčí exkluzivně pro vydavatelství Supraphon, jsou zastoupeni Mozart, Beethoven, Janáček a Novák. Alba si zasloužila uznání periodik Gramophone, Diapason, BBC Music Magazine, The Guardian,
The Sunday Times, či American Record Guide ad.
Jeho nejnovější CD pro Supraphon obsahuje vůbec první studiovou nahrávku Klavírního koncertu e moll Vítězslava Nováka, který natočil společně se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu (SOČR) pod taktovkou Jakuba Hrůši. Londýnský deník The Guardian nahrávku ocenil jako Klasické album týdne, zároveň ji zařadil mezi Nejlepší alba měsíce září 2020. Časopis Stretto ocenil „brilantní provedení jak sólistou, tak dirigentem“, zatímco britský týdeník The Sunday Times zařadil CD mezi „idiomatické provedení Hrůši a Bartoše, které se vyplatí znát“. V květnu 2021 nahrávka získala Cenu Anděl za nejlepší klasické album roku 2020.
Bartošovo janáčkovské album bylo oceněné Výběrem editora časopisu Gramophone: „Jan Bartoš vás vtáhne do Janáčkova podmanivého zvukového světa, hudby, jež je zároveň exponovaná i osobní, s provázaností a drobnohledem, jež jsou podané od samého začátku s představivostí a hlubokou důmyslností“. Americká rozhlasová stanice NPR umístila nahrávku mezi Deset klasických alb pro další desetiletí a server MusicWeb International ji zařadil mezi Nejlepší alba roku 2019: „Jeho klavírní tón je nádherně průzračný, a přesto má v sobě spoustu vřelosti… Tento poslední žák Ivana Moravce může snadno stát vedle Firkušného.“ Dvojalbum Beethovenových sonát (2018), získalo pětihvězdičkovou recenzi
v časopise BBC Music Magazine: "Na této nahrávce je mimořádné vše...Arietta op. 111 je nepopsatelně nádherná."
Jan Bartoš byl pozván Alfredem Brendelem k účinkování na DVD s názvem Alfred Brendel: My Musical Life (2021). Tento legendární rakousko-britský klavírista o něm napsal: "Jan Bartoš patří k mým nejpůsobivějším a nejzajímavějším mladším kolegům. Virtuozita se v něm snoubí s hlubokou přemýšlivou muzikálností.“
Jan Bartoš koncertoval v mnoha evropských zemích stejně jako v Asii a USA. Byl opakovaně zván Jiřím Bělohlávkem ke spolupráci s Českou filharmonií a PKF - Prague Philharmonia. Mezi dirigenty, s nimiž spolupracuje, patří Jakub Hrůša, Ilan Volkov, Kristjan Järvi, Kenneth Kiesler, Tomáš Hanus ad. Bartoš je vítězem tří soutěží v New Yorku – 2009 Mieczyslaw Munz, 2008 Zaslavsky-Koch a 2004 Peter S. Reed. V roce 2006 získal 1. cenu na soutěži Rotary Musikförderpreis v německém Norimberku a v roce 1999 zvítězil v soutěži Concertino Praga. Dále je držitelem prestižních ocenění Rucorva Trust Award
v Holandsku, Schimmel Prize v Německu a stipendistou Ministerstva kultury ČR.
Jan Bartoš je držitelem doktorátu Akademie múzických umění v Praze, kde byl posledním žákem Ivana Moravce,
a Professional Studies Diploma z Manhattan School of Music v New Yorku, kde studoval pod vedením Zenona Fishbeina
a Jamese Tocca. Jeho pedagogy v České republice byli Martin Ballý na Gymnáziu a Hudební škole hl. m. Prahy,
a Miroslav Langer na HAMU. V posledních letech studoval s legendárními klavíristy Alfredem Brendelem a Leonem Fleisherem. Na Manhattan School of Music se Jan Bartoš intenzivně věnoval také komorní hudbě pod vedením Roberta Manna - primária Juilliard String Quartet, a Lawrence Duttona - violisty Emerson String Quartet.
Jan Bartoš je zakladatelem a ředitelem mezinárodního festivalu a institutu Prague Music Performance. Od roku 2019 je zároveň uměleckým ředitelem mezinárodního hudebního festivalu Americké jaro.
Kategorie
Website
Social networks
booking
All Inquiries
info@janbartosmusic.com
Worldwide Management
T: +44 203 691 67 96
www.onlystage.co.uk
General Manager
SUSANNA STEFANI CAETANI
susanna@onlystage.co.uk
mobile +44 7950 427967
Senior Manager for Artists and Projects
MICHAEL MUSTILLO
michael@onlystage.co.uk
Tel. +420 775 229596
http://www.onlystage.co.uk/bartos-piano/