Pátek 18. 10. – setkání HAMU, Galerie
12:00 – 13:30
Poznejte zákonitosti hudebního trhu. Účast přijali:
Kateřina Motlová – Public relations – fungování současného mediálního trhu
Martin Kudla – Supraphon – pohled a očekávání vydavatele
Martina Výrková – potřeby a pohled umělecké agentury
13:30
Slavnostní vyhlášení a představení finalistů Showcase2024
Představení zahraničních hostů
Finalisté vystoupí následující večer v rámci slavnostního koncertu u Šimona a Judy.
Finalisté obdrží audio a video nahrávku svého finálové vystoupení.
14:00 – 16:30
Setkání s hodnotiteli – speed dating - zpětná vazba k zaslaným podkladům, 15 min individuální konzultace s hodnotiteli
Konzultace se zahraničními experty
Pouze pro registrované přihlášené
16:30 – 18:00
Showcase laureátů – program bude oznámen
Účast je přednostně vyhrazena registrovaným účastníkům Showcase.
Máte zájem účastnit se vzdělávacího panelu? Prosíme zašlete svou registraci ZDE.
Pod patronací rektorky AMU Ingeborg Žádné.
Řečníci úvodního panelu:
Kateřina Mottlová
„Příležitost přeje připraveným,“ tvrdí Kateřina Mottlová, zkušená a uznávaná PR manažerka spolupracující s Českou filharmonií, Národním divadlem, zastupující Ivo Kahánka či Jakuba Hrůšu a další.
Martina Výrková
„Záleží mi na podpoře a uměleckém růstu spolupracujících umělců. Agentura se zakládá na sdílené radosti z hudby. My všichni chceme zprostředkovávat silné hudební prožitky vám posluchačům,“ říká Martina Výrková, zakladatelka a jednatelka agentury Makropulos zastupující Josefa Špačka, Tomáše Jamníka, Martinů Voices a další.
Martin Kudla (Výkonný ředitel Supraphonu)
Martin Kudla je výkonný ředitel firmy Supraphon, historicky nejvýznamnější české gramofonové firmy.
Proč vzdělávací panel:
Showcase v oblasti klasické hudby, která je poslední dekády silně determinována prostředím prestižních soutěží, představuje vstřícnou platformou, která podporuje zejména profesionalizaci a orientaci mladých umělců na trhu klasické hudby.
Současná doba klade nároky na začínající muzikanty nejen v jejich oboru, ale také v oblasti self-managementu, public relations, prezentace tvorby, vyžaduje i základní znalosti autorského práva, zvolení strategie vývoje, samozřejmostí je využívání sociálních sítí, možností grantů, crowdfundingu. Právě ona kombinace umělecké kariéry je nazývaná „patchworková", jak pro různorodost hudebních produkcí, tak pro strukturování hudebního směřování a klade důraz na flexibilitu muzikantů. Ti, pro které je hudba nejen zaměstnáním, ale berou ji jako poslání, musí obstát nejen v interpretaci skladeb čtyř století. Ambice mnohých též překračuje hranice takzvané klasiky. Autorské projekty, netradiční úpravy, crossover, a další, tvoří nezbytné podhoubí k uchopení hudby a hudební kariéry jako celku.
Výstupy ze Showcase budou dále propagovány na webových stránkách SoundCzech, v mezinárodní expertní síti a na veletrzích.