Martina Janková je sopranistka světového formátu.
Proslavily ji především interpretace mozartových a barokních oper. Účinkovala v Mozartově Da Ponte cyklu (Zuzanka, Despina, Zerlina) pod taktovkou slavného Franze Welsera-Mösta jak v Curyšské opeře, tak s The Cleveland Orchestra v USA, nebo na Salcburském festivalu 2013-16, kde byla za Zuzanku a Despinu mezinárodním tiskem nejvýše ohodnocena. Mimo jiné s velkým úspěchem debutovala v roce 2016 v Milánské La Scale v hlavní roli Belezzy (Krásy) v Händlově „Triumf času a pravdy“. Zde také v roce 2019 vystoupila v Mendelssohnově 2. symfonii. V 2016 byla taktéž vysoce oceněna za hlavní roli v Mozartově „Il Re Pastore“ pod vedením W. Christie na evropském turné s Les Arts Florissants. V roce 2017 debutovala jako Mélisande ve scénické inscenaci Debussyho opery „Pélleas et Mélisande“ režiséra Yuvala Sharona s The Cleveland Orchestra pod taktovkou Franze Welsera-Mösta v USA.
V roce 2018, po dvou stech letech, měla světovou premiéru jediná dochovaná opera Leopolda Koželuha: „Gustav Vasa“, v níže Martina ztvárnila jednu z hlavních rolí v poloscénickém provedení s Helsinki Baroque Orchestra a Aapo Häkkinenem.
Pod vedením N. Harnoncourta zpívala po 18 let v mnoha operních i koncertních projektech, např. jako Celia (Mozart: „Lucio Silla“) na festivalech Wiener Festwochen nebo Purcellova „Fairy Queen“ na Styriarte v Grazu, v Haydnově „Stvoření“ na Salcburském festivalu, či v Bachových pašijích a kantátách ve Vídeňském Musikvereinu. V roce 2019 obnovila spolupráci s ansámblem Concentus Musicus v opeře H. Purcella Král Artuš v Divadle na Vídeňce.
K její další parádní roli patří Janáčkova Liška Bystrouška, kterou na sebe upozornila již v Grand Théâtre de Genève, v Curyšské opeře, stejně jako s The Cleveland Orchestra v USA pod vedením Franze Welsera-Mösta, se kterým tuto roli prezentovala na velkém evropském turné ve Vídni, Lucemburku a Mnichově.
K výčtu dalších rolí Martiny Jankové patří mj. Mozartova Pamína (Kouzelná flétna), Rosina (La finta semplice), Serpetta (La finta giardiniera), Madame Silberklang (Der Schauspieldirektor), Ilia (Idomeneo), Haydnova Celia (La fedelta premiata), Humperdinckova Mařenka (Hänsel und Gretel), Verdiho Nanetta (Falstaff), Händlova Angelica (Orlando), Gluckova „Euridice“ (Orfeus ed Euridice), Beethovenova Marzelline (ve verzi Fidelio i v původní - Leonore), Monteverdiho Drusilla, Giunone a Fortuna (Návrat Odysea, Korunovace Poppey) a Rossiniho Sophia (Il Signor Bruschino), které zpívala jak v Curyšské, tak i v Ženevské opeře, Pařížské Champs-Elysées, italské Maceratě a v ND Praha.
Jako koncertní pěvkyně spolupracovala mj. s Berlínskou, Mnichovskou, Českou a Izraelskou filharmonií, Gewandhaus Orchester Lipsko, RSO Frankfurt a Berlín a různými barokními ansámbly jako La Cetra Basel, La Scintilla Zürich, Collegium 1704, Bach Consort Wien a Concentus Musicus Wien.
Mimo již zmíněných dirigentů spolupracovala se Sirem J. E. Gardinerem, Sirem S. Rattlem, Sirem N. Marrinerem, Sirem Ch. Mackerasem, R. Norringtonem, T. Pinockem, R. Chaillym, R. Mutim, D. Fasolisem, O. Dantonem, A. Marconem. M. Minkowskim, I. Boltonem, Ch. Hogwoodem, W. Sawalischem, I. Metzmacherem, D. Gattim, Ch. Eschenbachem, B. de Billym, A. a I. Fischerem, M Janowskim, V. Luksem a Ph. Herreweghem.
Martina Janková je vášnivou písňovou interpretkou. S recitály vystoupila v Londýnské Wigmore Hall, na Pražském jaru, Salcburském festivalu, Styriarte v Grazu, Rheingau Festivalu, Musiques en Eté v Ženevě, v Curyšské opeře a Komorních večerech v Bazileji a v Bernu.
Její alba s písněmi Bohuslava Martinů (Supraphon 2019) a kolekce Prague-Vienna s písněmi z období 18. století (Supraphon 2017) získala ocenění Diapason d'Or. Martina Janková dále nahrála Bachovy Kantáty s J. E. Gardinerem a V. Luksem a mnoho dalších písňových recitálů, Štraussův Simplicius pod vedením F. Welsera-Mösta a 4. Mahlerovu symfonii pod taktovkou H. Wolffa.
Na DVD je zaznamenán celý Mozartův Da Ponte-Cyklus z Curyšské opery a Salcburského festivalu, stejně jako Händlův Orlando a Resurrezione a Štrausův Simplicius.
Martina Janková se nyní věnuje i pedagogické činnosti, vyučuje na prestižní Curyšské vysoké škole umění a vede pravidelně mistrovské kurzy po celém světě.